Privacyverklaring

Welkom bij de privacyverklaring van De Zakenvrouwtjes. Deze verklaring is er om u te informeren over hoe wij uw persoonlijke gegevens verzamelen, gebruiken, beschermen en delen. Lees deze zorgvuldig door, zodat u volledig op de hoogte bent van uw rechten en onze verplichtingen. Wij respecteren uw privacy en streven ernaar uw gegevens op een veilige en transparante manier te verwerken. Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact met ons op.

PRIVACYVERKLARING – DE ZAKENVROUWTJES

 

(Laatste update: oktober 2025)

 

  1. Wie wij zijn

 

De Zakenvrouwtjes (hierna: “wij”) is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Wij bieden online trainingen, memberships, coaching, digitale producten en communitydiensten voor vrouwelijke ondernemers.

 

Contactgegevens:

De Zakenvrouwtjes

E-mail: administratie@dezakenvrouwtjes.nl

Website: www.dezakenvrouwtjes.nl

 

  1. Welke persoonsgegevens wij verwerken

 

Wij verwerken persoonsgegevens die jij ons verstrekt wanneer je gebruikmaakt van onze diensten, zoals:

 

Gegevens die je zelf invult:

  • Voornaam en achternaam
  • E-mailadres
  • Adresgegevens (indien relevant voor facturatie)
  • Telefoonnummer (optioneel)
  • Betaal- en ordergegevens
  • Inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord — versleuteld)
  • Gegevens die je achterlaat in de community of via formulieren

 

Gegevens die automatisch worden verzameld:

  • IP-adres
  • Browsersessie en apparaattype
  • Gebruik van de website, klikgedrag en bezochte pagina’s
  • Cookies (zie artikel 9)

 

  1. Voor welke doeleinden wij gegevens gebruiken

 

Wij verwerken persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • Het aanmaken van een account
  • Toegang tot trainingen, community en programma’s
  • Het afhandelen van betalingen
  • Versturen van e-mails, bevestigingen en updates
  • Verbetering van website, platform en gebruikservaring
  • Klantenservice en ondersteuning
  • Verzenden van marketing en promotionele aanbiedingen (alleen als je toestemming geeft)
  • Wettelijke verplichtingen zoals administratie- en belastingregels

 

  1. Rechtsgrond voor verwerking

 

Wij verwerken gegevens op basis van:

  • Overeenkomst: nodig om de diensten te leveren die je koopt
  • Toestemming: voor nieuwsbrieven en marketing
  • Gerechtvaardigd belang: voor analyse, beveiliging en verbetering van onze diensten
  • Wettelijke verplichting: voor administratie en facturatie

 

  1. Hoe lang wij gegevens bewaren
  • Klantaccounts: zolang het account actief is
  • Facturen en betalingsgegevens: 7 jaar (wettelijke verplichting)
  • Berichten of community-activiteiten: totdat jij dit verwijdert of wij het platform sluiten
  • Gegevens voor marketing: totdat je je uitschrijft

 

Wij bewaren gegevens nooit langer dan noodzakelijk.

 

  1. Delen van persoonsgegevens met derden

 

Wij delen jouw gegevens alleen met partijen die nodig zijn voor onze dienstverlening, zoals:

  • Betaalproviders (bijv. Mollie, Stripe)
  • E-mailsoftware (MailerLite, MailBlue, ActiveCampaign e.d.)
  • Online leerplatform / membershipsysteem (bijv. Huddle, Plug&Pay)
  • Administratie- en boekhoudsoftware
  • IT- en hostingproviders

 

Deze partijen hebben verwerkersovereenkomsten en mogen je gegevens niet gebruiken voor eigen doeleinden.

 

Wij verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

 

  1. Beveiliging van gegevens

 

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om jouw gegevens te beschermen, zoals:

  • Versleutelde verbinding (SSL)
  • Beveiligde wachtwoorden en inlogsystemen
  • Toegangscontrole voor medewerkers
  • Regelmatige monitoring van systemen

 

Mocht er ondanks alle maatregelen een datalek plaatsvinden, dan volgen wij de wettelijke meldplicht.

 

  1. Jouw rechten (AVG)

 

Je hebt het recht om:

  • Inzage te vragen in jouw gegevens
  • Correctie aan te vragen als iets niet klopt
  • Verwijdering te verzoeken (“recht om vergeten te worden”)
  • Bezwaar te maken tegen marketing
  • Je toestemming op ieder moment in te trekken
  • Gegevensoverdraagbaarheid te vragen
  • Een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens

 

Verzoeken kun je indienen via: info@dezakenvrouwtjes.nl

 

  1. Cookies & tracking

 

De Zakenvrouwtjes gebruikt cookies voor:

  • Functionele doeleinden (goed werkende website)
  • Statistieken (anonieme analyse via o.a. Google Analytics of Huddle-analytics)
  • Marketing en advertenties (alleen met toestemming)

 

Bij je eerste bezoek vragen wij je cookievoorkeuren te accepteren of weigeren.

 

  1. Nieuwsbrieven en marketing

 

Je ontvangt alleen marketingmails als je:

  • Je daarvoor hebt aangemeld, of
  • Klant bent en wij relevante updates versturen over vergelijkbare producten/diensten

 

Je kunt je altijd uitschrijven via de link onderaan iedere e-mail.

 

  1. Externe links

 

Onze website kan links bevatten naar externe websites.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor de privacypraktijken van deze externe partijen.

 

 

  1. Wijzigingen in deze privacyverklaring

 

Wij kunnen deze privacyverklaring van tijd tot tijd aanpassen.

De meest recente versie staat altijd op onze website.

Bij belangrijke wijzigingen informeren wij klanten per e-mail.